Edukacyjna wycieczka klas 3a i 3b
do Gdańska

06 maja 2024 roku odbyła się edukacyjna wycieczka do Gdańska i na Westerplatte dla uczniów klas 3a i 3b.
Wyprawa rozpoczęła się wcześnie rano, aby móc podziwiać uroki miasta. W czasie wyjazdu dzieci najpierw zwiedziły ulicę Długą i Długi Targ, tworzących tzw. Trakt Królewski. Ta najciekawsza trasa w Gdańsku była miejscem parad, ważnych uroczystości i triumfalnych wjazdów polskich królów do miasta. Zwiedziliśmy Dwór Artusa pełen myśliwskich scen. Dzieci oglądały sceny z końca XVI w. i poznały historię Akteona, który za swoje przewinienie zamieniony został w jelenia.
Zobaczyliśmy Fontannę Neptuna, jeden z symboli Gdańska, który znajduje się na Długim Targu. Następnie zwiedziliśmy Bazylikę Mariacką ze słynnym, ruchomym zegarem astronomicznym. W samo południe oglądaliśmy ten niezwykły pokaz z muzyką sakralną, Adamem i Ewą wybijającymi pełne godziny i kwdranse, z ruchomymi 12 apostołami, 4 ewangelistami i kostuchą. Poznaliśmy też historię olbrzyma Stolema i Bazyliki Mariackiej. Szukaliśmy zabawek małego olbrzyma rozrzuconych po Gdańsku. Pani przewodnik opowiedziała nam również historię opartą na faktach autentycznych o synu Eberharda Ferbera, słynnego burmistrza Gdańska Konstantynie, który wypadł przez okno. Widzieliśmy epitafium Ferberów przedstawiające ten moment w kościele i ich rodzinny grobowiec. Potem udaliśmy się na obiad do baru „Neptun” i zakupiliśmy pamiątki w pobliskich sklepikach.
Kolejną atrakcją był rejs statkiem pirackim na Westerplatte, miejsce szczególne w historii Polski. Z pokładu statku widzieliśmy ogromne statki portowe, dźwigi oraz pracę stoczniowców. Była to niezapomniana lekcja historii, którą przybliżyła nam pięknie pani przewodnik Ewa. Wszyscy wróciliśmy zmęczeni, ale jednocześnie szczęśliwi. Dziękujemy pani Izoldzie z biura turystycznego „Żak” za piękną wycieczkę, upominki i opowieści podczas podróży. Opiekunami podczas wyjazdu były: p.S.Kwiatkowska, p. I. Barańska i p.J.Kotowska.